[O1] Problemy po wymianie rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlopawlo2
    Classic
    • 2012
    • 21

    [O1] Problemy po wymianie rozrządu

    Witam
    Czy ktoś z forumowiczów był juz z tą przypadłoscią w ASO Bednarek w Łodzi - jak tam do tego podchodzą ? Mam jeszcze ok 1 m-ca gwarancji na razie u siebie nic nie słyszę ( przebieg 21 kkm )
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #2
    [O1] Problemy po wymianie rozrządu

    Witam,

    Zakupiłem tydzień temu Octavie I z silnikiem 1.9 TDI AGR. Następnie dałem mechanikowi, żeby wymienił mi rozrząd. Przy okazji okazało się, że alternator nie ładuje więc to też robił plus wymiana filtra przeciwpyłkowego i paliwowego. Niestety mechanik wspominał, że coś turbo lekko puszcza olej, ale można na razie jeździć. Boję się trochę choroby "szalonych diesli" więc chyba się za to wezmę w najbliższym czasie.

    Po odebraniu autka przy przyspieszaniu od ok. 2 tyś obrotów słyszę szum od strony pasażera, podobny do syczenia, zasysania powietrza, coś jakby mi się wentylator włączał od nawiewu. Nie wiem jak to dokładnie opisać. Wcześniej tego raczej nie było. Na jałowym niestety nic nie słychać dlatego ciężko mi zdiagnozować miejsce usterki. Do tego nie wiem jak dokładnie powinno auto chodzić bo nie jeździłem nim przed zmianą, więc nie wiem czy jest słaby czy nie. W każdym razie nie zauważyłem żeby powyżej 2 tyś. wgniatał w siedzenie.

    Kolejny problem to odpalanie na ciepłym silniku. Autko zawsze odpala, ale bardzo długo kręci. Tak na oko 6 obrotów. Na zimnych odpala od razu.
    Przed wymianą rozrządu też na ciepłym ciężej zapalał, ale teraz trwa to 2 razy dłużej.
    Auto nie kopci. Co to może być.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • Zeta
      Classic
      • 2010
      • 3

      #3
      Zamieszczone przez parasite
      Po odebraniu autka przy przyspieszaniu od ok. 2 tyś obrotów słyszę szum od strony pasażera, podobny do syczenia, zasysania powietrza, coś jakby mi się wentylator włączał od nawiewu. Nie wiem jak to dokładnie opisać. Wcześniej tego raczej nie było. Na jałowym niestety nic nie słychać dlatego ciężko mi zdiagnozować miejsce usterki. Do tego nie wiem jak dokładnie powinno auto chodzić bo nie jeździłem nim przed zmianą, więc nie wiem czy jest słaby czy nie. W każdym razie nie zauważyłem żeby powyżej 2 tyś. wgniatał w siedzenie.
      Widocznie "mechanik" źle założył na opasce rurę plastikową do intercoolera i przetarła się o rolkę od alternatora. Poprzez powstałą dziurę ucieka powietrze po turbo i dlatego słyszysz szum przy wyższych obrotach. Sprawdź sobie tą rurę. Załączam zdjęcia poglądowe. Powodzenia
      Załączone pliki

      Komentarz

      • krzysiek13
        L&K
        • 2010
        • 1155

        #4
        Zamieszczone przez parasite
        Kolejny problem to odpalanie na ciepłym silniku
        Zamieszczone przez parasite
        dałem mechanikowi, żeby wymienił mi rozrząd
        Kąt wtrysku do ustawienia - najprawdopodobniej spaprany przy wymianie rozrządu.
        Octavia

        Komentarz

        • tomaszwrc
          Rider
          • 2010
          • 368
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Kąt wtrysku ustawia się po każdej wymianie rozrządu...

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            #6
            Dzięki za odpowiedź. Najpierw zajmę się pierwszym problemem, a później spróbuję ustawić kąt wtrysku.

            Sprawdziłem tą rurę i faktycznie jest obtarta, ale dziury żadnej nie widzę. Może spróbuje czymś to zakleić i sprawdzić czy problem ustał lub się zmniejszył, albo nie?
            Przy okazji wymiany filtra powietrza zauważyłem, że jedna z rurek jest nigdzie nie podłączona, a nie widzę nigdzie miejsca gdzie mógłbym ją wpiąć. Co to za rurka?
            Załączone pliki
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • krzysiek13
              L&K
              • 2010
              • 1155

              #7
              Rurka to podciśnienie i poszukaj dobrze w obudowie filtra miejsca na nią
              Jeśli chodzi o przetartą rurę do intercoolera - raczej na śmietnik jak jest dziurka.
              No i z tego co widzę nieźli fachowcy to składali :lol: sprawdź dokładnie wszystkie połączenia
              Aha, no i jeszcze gniazda amortyzatorów :szeroki_usmiech są po prostu piękne
              Octavia

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                #8
                Zamieszczone przez krzysiek13
                Rurka to podciśnienie i poszukaj dobrze w obudowie filtra miejsca na nią
                Jeśli chodzi o przetartą rurę do intercoolera - raczej na śmietnik jak jest dziurka.
                No i z tego co widzę nieźli fachowcy to składali :lol: sprawdź dokładnie wszystkie połączenia
                Aha, no i jeszcze gniazda amortyzatorów :szeroki_usmiech są po prostu piękne
                Ok. Będzie trzeba wymontować rurkę i sprawdzić. Dałem znajomemu do zrobienia rozrząd i z tego co wiem męczył się cały dzień.

                Co jest nie tak z gniazdami amortyzatorów? Mam nadzieje, że nie wpakowałem się w jakiegoś szrota.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • krzysiek13
                  L&K
                  • 2010
                  • 1155

                  #9
                  Zamieszczone przez parasite
                  Co jest nie tak z gniazdami amortyzatorów? Mam nadzieje, że nie wpakowałem się w jakiegoś szrota.
                  Norma na naszych drogach :? z deka wyłażą. Na razie olać i zająć się ważniejszymi sprawami.
                  Octavia

                  Komentarz

                  • parasite
                    L&K
                    • 2011
                    • 1368

                    #10
                    Problem w tym, że auto jeździło po drogach niemieckich :/
                    AGR 112KM, 232Nm
                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                    Komentarz

                    • krzysiek13
                      L&K
                      • 2010
                      • 1155

                      #11
                      Starość nie radość. Nie ma tragedii, ale nowe to nie jest :diabelski_usmiech
                      Octavia

                      Komentarz

                      • parasite
                        L&K
                        • 2011
                        • 1368

                        #12
                        To jednak nie wygląda na tą rurę. Nie ma tam dziurki i raczej przetarcie było wcześniej. Nie wiem co może być innego. Do tego wydaje mi się, że ten dźwięk jest blisko kabiny.

                        Druga sprawa. Może ktoś mi pokazać na zdjęciu gdzie jest czujnik temperatury paliwa? Chciałem go odłączyć i sprawdzić czy zapali od razu.
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz

                        • K_Popiel
                          Rider
                          • 2010
                          • 608

                          #13
                          Czujnik temperatury paliwa jest w pompie paliwa.

                          Co do odpalania na ciepłym silniku to kąt wtrysku raczej nie będzie miał wpływu ale warto to sprawdzić i skorygować.
                          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                          ------------------------------------------------------

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            #14
                            Zamieszczone przez K_Popiel
                            Czujnik temperatury paliwa jest w pompie paliwa.

                            Co do odpalania na ciepłym silniku to kąt wtrysku raczej nie będzie miał wpływu ale warto to sprawdzić i skorygować.
                            To w takim razie co może być problemem? Czy to może być problem z komputerem, który na ciepłym silniku daje ubogą mieszankę? Występował ten problem w Octavii? Auto z 98 roku.
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz

                            • Amadeusz2009
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 136
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Kolego co do tego syczena od strony pasazera to sprawdz dobrze dolna rure wychodzaca od inter coolera,ja mialem tez podobny problem po wymianie rozrzadu i okazalo sie ze przy skladaniu mechanik zle złozyl i sie rozczelnilo,poprawilem ta rure i spokoj.Najlepiej do zdiagnozowania syczenia to jak bys mial pomocnika ktory bedzie wciskal pedal gazu a ty pod maska nadsuchiwal skad dochodzi syczenie

                              Komentarz

                              • kiki
                                Rider
                                • 2010
                                • 359

                                #16
                                przepraszam za offtop ale do czego jest ten czujnik na przewodzie dolotowym do egr? U mnie takiego nie ma z tego co patrzyłem :?

                                Komentarz

                                • krzysiek13
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1155

                                  #17
                                  kiki, ten na przetartej rurze? Mapsensor :szeroki_usmiech
                                  Octavia

                                  Komentarz

                                  • richi9
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 427

                                    #18
                                    parasite, Spróbój zapalić przekręć kluczyk zakręć jeden obrót a potem drugi raz ...I powinien zaskoczyc...Wszyscy ładnie piszecie ale problemem może być pompa wtryskowa jest zużyta i ma przecieki na tłokorozdzielaczu ... Na zimno jest dobrze ale na ciepło paliwo jest rzadkie bardzo płynne i se nie radzi pompa... Nie ma co panikować. Ważne że na zimno od kopa pali...

                                    Komentarz

                                    • parasite
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1368

                                      #19
                                      Zamieszczone przez richi9
                                      parasite, Spróbój zapalić przekręć kluczyk zakręć jeden obrót a potem drugi raz ...I powinien zaskoczyc...Wszyscy ładnie piszecie ale problemem może być pompa wtryskowa jest zużyta i ma przecieki na tłokorozdzielaczu ... Na zimno jest dobrze ale na ciepło paliwo jest rzadkie bardzo płynne i se nie radzi pompa... Nie ma co panikować. Ważne że na zimno od kopa pali...
                                      Sprawdzę to dzisiaj po trasie. Z rana dzisiaj znowu ładniej odpalił. Przejechałem się do piekarni kawałek, silnik się nie zdążył nagrzać i znów ładnie ruszył.

                                      Co do turbo to postaram się wjechać na jakiś kanał i obejrzeć dół. Co ciekawe na jałowym nic nie słychać wewnątrz pojazdu, na zewnątrz podobnie, ale dzisiaj dokładniej w kilka osób spróbujemy to sprawdzić jeszcze. Dzięki wszystkim za pomoc

                                      PS.
                                      Spalanie też ładne. Dzisiaj w trasie komp pokazał średnie spalanie 4,1l/100km.
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz

                                      • kiki
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 359

                                        #20
                                        Zamieszczone przez krzysiek13
                                        kiki, ten na przetartej rurze? Mapsensor :szeroki_usmiech
                                        a dlaczego w moim AGR go nie ma (przynajmniej nie w tym miejscu)??


                                        Jeszcze raz z przepraszam za spam

                                        pozdr
                                        kiki

                                        Komentarz

                                        • Amadeusz2009
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 136
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          na biegu jałowym syczenia nie uslyszysz bo za male cisnienie jest.Wsadz kogos w kabine i niech dodaje gazu,wtedy napewno usłyszysz skad to syczenie

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            #22
                                            Zamieszczone przez richi9
                                            parasite, Spróbój zapalić przekręć kluczyk zakręć jeden obrót a potem drugi raz ...I powinien zaskoczyc...Wszyscy ładnie piszecie ale problemem może być pompa wtryskowa jest zużyta i ma przecieki na tłokorozdzielaczu ... Na zimno jest dobrze ale na ciepło paliwo jest rzadkie bardzo płynne i se nie radzi pompa... Nie ma co panikować. Ważne że na zimno od kopa pali...
                                            To samo. Za drugim razem znów kręci z 6 obrotów.
                                            Zamieszczone przez Amadeusz2009
                                            na biegu jałowym syczenia nie uslyszysz bo za male cisnienie jest.Wsadz kogos w kabine i niech dodaje gazu,wtedy napewno usłyszysz skad to syczenie
                                            Brat gazował, a ja stałem z boku, ale silnik troszkę zagłusza wszystko. Jak dla mnie taki dziwny świst jest właśnie przy pompie do wspomagania, który po spadku obrotów z lekkim opóźnieniem się zmniejsza. Wychodzi, że to jednak ta rura do intercolera. Jest trochę poharatana, ale nie widać żadnej dziurki. Nie widać też żeby ten pasek się zbliżał do niej w trakcie pracy silnika.
                                            Jak ona się dokładnie nazywa i ile mniej więcej kosztuje. I czy dam radę sam ją wymontować bez ruszania sąsiednich części czy do mechanika znów muszę jechać?
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            • krzysiek13
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1155

                                              #23
                                              Zamieszczone przez parasite
                                              Jak ona się dokładnie nazywa i ile mniej więcej kosztuje. I czy dam radę sam ją wymontować bez ruszania sąsiednich części czy do mechanika znów muszę jechać?
                                              Rura, przewód do intercoolera, turbo... najlepiej spisz z niej numer

                                              Nie panikuj wyciągaj sam. Nikt tego staranniej nie zrobi :szeroki_usmiech Jedynie przy odkręcaniu mapsensora bądź czujny i ucz się na cudzych błędach (np. moich) tzn. jak będzie ciężko go odkręcić to fuknij tam gdzie włażą śrubki w plastik jakimś wd-40, odczekaj trochę i próbuj dalej. Mi się urwały i trzeba było skombinować nowe, ciągle próbuję wyjąć pozostałości z plastiku. Co prawda rura pewnie pójdzie do kosza, ale śrubek szukać nie będzie trzeba :lol:
                                              Octavia

                                              Komentarz

                                              • parasite
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1368

                                                #24
                                                Spróbuję, ale jakoś niepewnie się czuje tam grzebiąc.
                                                AGR 112KM, 232Nm
                                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                Komentarz

                                                • Krzylu
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 256

                                                  #25
                                                  jak ci pali na ciepłym kiepsko to dawkę startową trzeba sprawdzić.Ogólnie to podłącz auto pod kompa i sczytaj błędy zrób logi dynamiczne i wklej.Będziesz więcej wiedział.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...